Wednesday, 3 April 2013

Terima Kasih...


Assalamualaikum (^_^)

Kau ada dikala ku suka
Dikala ku duka
setiap tangisan dan juga ketawa
Kau ada dikala ku perlu
setia menemaniku
Pegang erat tanganku bila aku jatuh

Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku

Lagu SAHABAT frm Najwa Latif.. sedap sangat kalu kita hayati betul2... rasa nak menangis pun ada...HUHUHUHUU...kalu ada yang tak pernah dengar mai2 kita bukak you tube sekarang
( http://www.youtube.com/watch?v=ya3b7_1Kz8Q)

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Allah berfirman,

إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ
Orang-orang beriman itu sesungguhnya bersaudara. Sebab itu damaikanlah (perbaikilah hubungan) antara kedua saudaramu itu dan takutlah terhadap Allah, supaya kamu mendapat rahmat.
 (Al Hujurat: 10)


Hari ini tak mau banyak cakap... tak mau banyak taip2... tapi hari ini just... nak gi tau kat sahabat2... terima kasih atas hadiah2 yang kome bagi.... dan terima kasih juga pada2 sahabat yang lain...hehhehe...

 From Sahabat2 Digree

 From Jah Comel Aqsa

 From Saripah Dakwah

 From Ainatul Aqsa

 From akq2 Digree kwn Angah

 From Fadhil Aqsa(Ex-Bendahari)

 From Dayah Cute Aqsa

 From Atikah Dakwah


 From Asqa 

From Leha Dakwah

Sebenarnya banyak lagi hadiah2 dari kawan2.. tapi malas nak letak... ini bukan bermakna sy tak hargai tau... hargai sangat2... kepada kawan2 yang lain... maaf kadang2 tak sempat nak balas hadiah2 korang... dah habis sem nie... Duit poket dah nyawa2 ikan dah... kalu ada yang nak belanjakan...SANGAT2 di PERSILAKAN... please PM kat my fb ye... (Siapalah nak taja kan...bukan anak raja pun..bukan permaisuri pun)...berangan lebih....

HUHUHUU.....Jap3...Sebelum tu nak kongsi Perkataan "KAWAN" dalam bahasa lain, sekadar ilmu yang boleh masuk di hujung2 @ di celah2 otak kita nie..:

1) 朋友 (Péngyǒu)
2) Kaibigan ( filipino)
3) Ami ( French)
4) दोस्त (Dōsta)
5) 友人 (Yūjin) (Jepun)
6) 친구 (chingu)
7) เพื่อน (Pheụ̄̀xn)

Ok... practice dekat kawan2 ye....  

-WSLM-

Tuesday, 2 April 2013

KOnVoi...


Assalamualaikum....(^_^)

Sekian lama perut nie tak makan nasi putih... nampaknya... rezeki 1 april 2013.. kawan2 sekelas ajak datang ke rumah untuk makan2... kalau duduk di U.. perut nie langsung tak ada selera nak makan nasi... yg boleh masuk hanya BIHUN TOMYAM sahaja... hari2 tempah makan tu jer (bosan pun ada)... untuk pergi ke rumah SIRONA dan NUYU kami konvoi 3 kereta... kami gerak dalam jam 8.30 pagi...kawan2 yang follow semua 15 orang... Lets go....



Perjalanan kami memcecah lebih kurang 1 jam setengah untuk kerumah SIRONA... dalam perjalanan macam2 ragam kawan2 nei... kami singgah sebentar ke kedai buah tepi jalan untuk nak beli buah tangan....(mesti beli tau kalu nak pergi rumah orang) tanda kita berbudi bahasa....



Tak kesah lah mahal ke murah ke buah tangan yang kita beli... asal kan dari sumber yang halal dan niat yang ikhlas...

Tiba di rumah Sirona kami bersalam salaman dan terus ke dapur untuk tolong2 siapkan makan tengahhari...(lapar kot..). Banyak lauk yang mak sirona masak untuk kami.... sedap2 pulak tu...TERIMA KASIH SIRONA...:)






Tengok kawan2 makan...Allah.. selera sungguh... Muka2 kelaparan perpancar...hehheheeh



Selepas siap makan2... kami pun bergerak untuk pulang...coz destinasi seterusnya ke rumah NUYU... sebelum balik... kami buat macam cerita jalan2 cari makan...AMBIL GAMBAR DENGAN TUAN RUMAH dulu...buat kenang kenangan....


Bye2....Kami bergerak pulang...



Posing Free dalam otw balik...





Alhamdulillah.... Selesai Konvoi kami....

-WSLM-

Boling....


Assalamualaikum Semua (^_^)

Untuk entry kali nie nak cite2 sikit... aktiviti2 seorang pengangur yg di iktiraf nie... macam biasalah, tentang diri ini dan kawan sekelas ku..  untuk kali ini... kami mengisi masa kami semua di sebuah tempat yang paling bestlah,,, bukan senang nak pergi dengan FAMILY... just best pergi dengan kawan2 jer... kami bertolak dari jam 8.30 pagi until 9.00 malam.... lama kot... 


HAAA.... ini lah tempatnya.... tempat kami bersantai bersama2.... "TERENGGANU EQUESTRIAN RESORT". Apa yang best sebab selain boling ada banyak lagi permainan yang boleh kita main.... 

With Faezah, Ayu and Akma

Sebelum main ambil kasut yg dikhaskan dulu... Encik sy punya saiz 7!!!!!
Tada!!!! comelkan kasut die... boleh jadikan fesyen untuk anak2 muda nei.... Pastikan sebelum main kita ikat tali kasut kemas2... takut2 terjatuh pulak.... hehheh,,,, malu kot kalu orang tengok...

 Kalu kita yang kurus2 nei.. jangan lah pilih ball yang saiz besar.... paling2 Saiz 7 dah ok... tapi bagi cik kak cik kak yang bersaiz besar... mainlah ball yang berat(ambil no besar).... tunjuk HERO sikit pada yang si kering2 nie...


 Disaat kawan2 tengah bermain... sy termenung sebentar... nak tahu apa yang sy fikirkan..... Ini dia:

1) Kenapa orang kata perempuan pakai2 tudung labuh tak boleh / kurang sopan kalu main boling??????

Bagi sy, boleh jer.. kalu kita pergi main dekat tempat2 yang tidak ada lelaki.... dan cara pemakaian kita menutup aurat dan sesuai ditempat yang kita tuju.... ini jangan lah nak tunjuk BODOH(yg lebih sopan Kurang Bijak, pergi tempat boling Pakai jubah dan Baju kurung... tak ke pelik main pakai pakaian macam tu... memang lah tak haram @ tak salah.... tapi... Korang faham2 ken jer lah...







 With Nuyu, Ain and Sirona

 With kawan Save Palestin Afiqah

Lontaran hebat dari Mila Mill..... fuyooo.. hebat lah Mila.... tengok2 kawan siapa..

Pukulan yang hebat dari saya... First main... kawan2 gila2 gelakkan sy... Malu dibuatnya... tapi lepas main beberapa kali.... Makin jadi PRO kot....

Dah alang2 ada Pic kat atas nie... so sy nak terangkan sikit bab2 pemakaian...seperti yang sy pakai nie.. ada lah pakaian muslimah yang sesuai kalu kita nak pergi main boling(contoh lah)... dengan berseluar hitam yg tidak ketat, dipadankan dengan baju labuh paras lutut yang tidak ketat.... berserta tudung yang lebih dari paras dada.... Terpulang lah kome nak ikot fesyen macam mana pun...asalkan masih menutup aurat ye..:)

Ok... pengalaman main boling bersama kawan2 sekelas memang best... rasa kalu main 1000 kali pun... sy sanggup... asalkan...kawan2 sentiasa disisi ku...

-WSLM-